Wszyscy wiemy ile kosztują soki przecierowe typu “Kubuś”, ‘BoboFrut” czy “Pysio”. Wiemy też, że są zdrowe – reklama tak mówi. Ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że te soki produkowane są z soków zagęszczonych. Niektóre z nich są jeszcze dosładzane i mają dodawane aromaty. Nie wiem jakie, ale na etykiecie są ujęte. Dlatego bardzo chętnie sama robię sok przecierowy. To naprawdę proste, a jaki pyszny efekt!

EDIT: Kiedy pisałam dla Ciebie ten przepis sok piła tylko jedna moja córka. Dziś (grudzień 2018) mam w domu dwie wielkie fanki “Kubusia”. Czasami mam wrażenie, że byłyby w stanie wypić całe 1,5 litra w jeden dzień.

Zdrowy sok

Nie żebym była jakąś fanatyczną przeciwniczką cukru, ale uważam, że nie jest on niezbędny dla małego dziecka, zwłaszcza w dużych ilościach. A i dorosły się może obejść. Tylko trzeba chcieć. Mnie się udaje, na dzień obecny słodzę tylko kawę, no gorzka mi nie przejdzie przez gardło, nie da rady. W każdym razie przejdźmy do sedna, czyli tego jak zrobić sok przecierowy typu “Kubuś”. Ja robię w Thermomixie, przepis pochodzi z książki kucharskiej dołączonej do urządzenia, ale raz pokusiłam się o zrobienie go bez tego cudu. Specjalnie po to, żeby osoby, które nie posiadają TM mogły skorzystać i przygotować taki sok.

Sok przecierowy – przepis

Składniki:
– dwie średnie marchewki (około 200g)
– duże jabłko albo dwa mniejsze (około 350g)
– banan (około 100g)
– inne owoce, np. gruszka, brzoskwinia, kiwi, truskawki, nektarynka, maliny – do wyboru, do koloru
– sok z połówki cytryny
IMG_0116

Wykonanie:
Marchew ścieramy na tarce, przekładamy do garnka (najlepiej 2-litrowego), zalewamy 750 ml gorącej (ale nie wrzącej) wody i gotujemy około 10 minut bez przykrycia. Po zagotowaniu zdejmujemy z ognia i dodajemy starte jabłko i rozgniecionego (lub pokrojonego w plasterki banana). Dodajemy też inne owoce, na które mamy akurat ochotę. U mnie tym razem gruszka, ale można dodać garść malin, truskawek czy inne owoce jakie mamy pod ręką. Wlewamy też sok wyciśnięty z połówki cytryny i wszystko razem traktujemy blenderem, aż osiągniemy konsystencję gładkiego kremu. Uzupełniamy ciepłą wodą tak, by w sumie mieć około 1,5 litra soku i zagotowujemy go. Blendujemy ponownie. Po ostygnięciu sok można pić. Nam taki zapas starcza na kilka dni.Jeśli chcecie przygotować sok na zapas, to jeszcze gorący przelejcie do butelek. Po ostygnięciu może być przechowywany w lodówce przez tydzień.
Ważna informacja – nie traktujcie soku jako napoju, to raczej podwieczorek lub drugie śniadanie. Wypełnia żołądek skutecznie na kilka godzin!
IMG_0118

Smacznego!

 





Jeśli spodobał Ci się ten wpis będzie mi niezmiernie miło, gdy zostawisz po sobie ślad.
Zapraszam do śledzenia mojego profilu na facebook oraz instagram.

Written by Marta S.

Absolwentka Komunikacji Społecznej na Politechnice Śląskiej. Obecnie mama dwóch cudownych córek - Rozalki i Florki, oraz dwóch psiaków - Riko i Dosi. Uwielbiająca rolę Home Manager'a, pretendująca do miana Perfekcyjnej Pani Domu fanka książek historycznych i obyczajowych, a także niepoprawna romantyczka.