W dzisiejszym świecie ciężko jest nie znać języka obcego. Zaryzykuję stwierdzenie, że każdy z nas powinien znać przynajmniej jeden język obcy. Tak się składa, że największa ilość uczniów naukę języka obcego zaczyna od angielskiego. Maluchy już w żłobku mają zajęcia, które oswajają je z brzmieniem tego języka. Choć jeszcze wiele z tych dzieci nie potrafi mówić, ich mózg już koduje brzmienie słów. W przedszkolu, kiedy umysł dziecka jest bardzo chłonny, bardzo często można zaobserwować z jaką łatwością przyswajane są nowe słowa i wyrażenia.

A później czas do szkoły

Szkoła to już nie przelewki, dzieciaki uczą się czytać w ojczystym języku, więc nauka języka obcego też wchodzi na wyższy poziom. I propozycja wydawnictwa Edgard “Czytam po angielsku” ma pomóc w nauce. Książki z serii “Czytam po angielsku” wydane zostały z podziałem na dwa poziomy. Poziom pierwszy dla dzieci, które zaczynają przygodę zarówno z czytaniem, jak i szkołą, jednak mają już jakiś podstawowy zasób słownictwa. Poziom drugi kierowany jest  do nieco starszych i bardziej zaawansowanych dzieciaków. Zdradzę w sekrecie, że mam dwie książki z pierwszego poziomu. Opiszę je za moment, a na samym końcu zaproszę do zabawy, książki mam nadzieję, znajdą nowych właścicieli.

Czytam po angielsku – The lost backpack

“The lost backpack” to pierwsza książką z serii “Czytam po angielsku” po którą sięgnęłam z Rozalką. To krótkie opowiadanie o chłopcu imieniem Sid. Sid mieszka z rodzicami i psem – Mardym. Każdego dnia rusza do szkoły uprzednio pakując swój ulubiony zielony plecak. Pewnego dnia w drodze ze szkoły gubi swój plecak. Jak się skończy ta historia nie powiem. Zwrócę jednak uwagę na to, jak jest podana czytelnikowi.

Na każdej stronie mamy dosłownie dwa, trzy zdania tekstu, ilustrację oraz wyrażenia użyte w tekście. Dzięki temu możemy szczególną uwagę zwrócić na użyte zwroty, np. waves back, too light, all the time. Ale na tym się nie kończy. W kolejnej części książki znajdują się ćwiczenia. Są to standardowe ćwiczenie na czytanie ze zrozumieniem, ale po angielsku. Mamy zadania typu prawda czy fałsz, zakreślanie pasujących słów, krzyżówki, uzupełnianie zdań. Pomocą dla rodzica z pewnością są odpowiedzi zamieszczone na końcu. Po części ćwiczeniowej mamy tłumaczenia stron, słowniczek oraz grę Memory.

czytam po angielsku czytam po angielsku

Czytam po angielsku “The wild wood”

“The wild wood” to druga książka z poziomu pierwszego. Podobnie jak ta o plecaku będzie czekała na nowego właściciela. W tej książce bohaterami są Kret i Szczurek. Mieszkają w domu nad rzeką. Kończy się lato i powoli przychodzi jesień. Szczurek bardzo często ucina sobie drzemki w ulubionym fotelu, ale jego przyjaciel Kret bardzo się w tym czasie nudzi. Pewnego dnia dochodzi do wniosku, że wybierze się do Dzikiego Lasu. Już długo prosił Szczurka o tą wyprawę, jednak ten nie zgadzał się. Dlatego Kret postanowił wybrać się sam. Co go tam spotkało? Było groźnie i Kret się bał, ale takie historie muszą się chyba skończyć dobrze, prawda?

“The wild wood” ma ten sam układ do “The lost backpack”. Znajdziecie tu ćwiczenia, krzyżówki, uzupełnianki, słowniczek i Memory.

czytam po angielsku

Rozdaję książki!

Nadeszła pora na część, którą lubimy najbardziej, czyli na małą rozdawajkę. Mam do rozdania dwa egzemplarze, jeden “The wild wood” i jeden “The lost backpack”. Aby otrzymać ode mnie książkę nie trzeba robić niczego bardzo specjalnego.


Po prostu opowiedz mi jak zaczęła się Twoja przygoda z językiem obcym i dlaczego chcesz, aby Twoje dziecko dobrze znało język angielski.

Regulamin

  1. Organizatorem konkursu jest dzieciorka.pl, fundatorem nagrody jest Edgard Języki Obce.
  2. Konkurs odbywa się na blogu pod wpisem konkursowym, czyli tutaj oraz na stronie Dzieciorka w serwisie Facebook.
  3. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
  4. Jedna rodzina może dodać tylko jedno zgłoszenie.
  5. Zadanie konkursowe to:
    Opowiedz mi jak zaczęła się Twoja przygoda z językiem obcym i dlaczego chcesz, aby Twoje dziecko dobrze znało język angielski.Odpowiedzi zamieszczamy pod postem konkursowym w serwisie Facebook lub pod wpisem konkursowym na blogu.
  6. Konkurs trwa w dniach 30 września do 6 października 2019, do godziny 23.59.
  7. Wyłonienie zwycięzcyów nastąpi w ciągu 3 dni roboczych od zakończenia konkursu.
  8. Nagrody w konkursie to dwie książki z serii “Czytam po angielsku”, po jednej na każdego laureata.
  9. Po ogłoszeniu wyników zwycięzca ma 4 dni na przekazanie danych teleadresowych niezbędnych do wysyłki nagrody, tj. imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres mailowy oraz numer telefonu. W przeciwnym razie Jury wybierze kolejną osobę.
  10. Wysyłka nagród możliwa tylko na terenie RP.
  11. Uczestnik konkursu wyraża zgodę na publikację przez organizatora imienia i nazwiska Uczestnika na blogu organizatora oraz na profilu organizatora w serwisie Facebook, zgodnie z danymi wskazanymi w nazwie profilu Uczestnika.
  12. Uczestnik konkursu wyraża zgodę na przetwarzanie przez organizatora oraz sponsorów swoich danych osobowych na potrzeby konkursu i w związku z wykonaniem postanowień niniejszego Regulaminu. Każdy z Uczestników ma prawo do wglądu swoich danych oraz ich poprawę. Po wysyłce nagród dane zwycięzców zostaną usunięte i nie będą w żaden sposób przetwarzane.
  13. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu podczas trwania konkursu.
  14. Wszelkie pytania i uwagi odnośnie konkursu można kierować poprzez wiadomość prywatną w serwisie Facebook lub przez formularz kontaktowy na blogu organizatora.
  15. Udział w konkursie oznacza akceptację niniejszego regulaminu przez Uczestnika.

 

Jeśli spodobał Ci się ten wpis będzie mi niezmiernie miło, gdy zostawisz po sobie ślad.
Zapraszam do śledzenia mojego profilu na facebook oraz instagram.

 

Written by Marta Sobczyk-Ziębińska

Absolwentka Komunikacji Społecznej na Politechnice Śląskiej. Obecnie mama dwóch cudownych córek - Rozalki i Florki, oraz berneńskiego psa pasterskiego - Riko. Uwielbiająca rolę Home Manager'a, pretendująca do miana Perfekcyjnej Pani Domu fanka książek historycznych i obyczajowych, a także niepoprawna romantyczka.